24. Ajopäivä: Tuy Hoa - Nha Trang

 

Vietnamilaisen pyöräilyporukan kanssa yhtäaikaa tauolla.

Aamiaisen jälkeen astelin jännittyneenä pyöräkorjaamoon katsomaan onko pyörä saatu kuntoon. Perillä odottaa iloinen yllätys, pinna on korjattu, vanne suoristettu, uusi päällykumi vaihdettu, ja kaupan päälle vielä rataspakka sekä ketju puhdistettu ja öljytty. Eikä korjauksen hintakaan päätä huimaa - 300 000 VDN eli noin 13€ koko lystistä. Kiiruhdan tyytyväisenä takaisin hotellille ja matka voi jatkua ilman ylimääräisiä viiveitä. 

Ensimmäiset 30 kilometriä on aika tasaista, mutta sitten eteen tulee vuoristoa. Highway 1 tarjoasi helpomman tunnelireitin, joka houkuttaa koska matkaa Nha Trangiin on jäljellä vielä yli sata kilometriä. Komoot-navigointiohjelma ehdottaa kuitenkin rannan kautta kulkevaa vuoriston yli menevää reittiä, joka Googlen mukaan on mainio myös maisemiltaan. Onneksi reitin valintaa helpottaa viranomaisten liikennemerkit, jotka kieltävät tunnelin läpi pyöräilyn. Joten matka jatkuu lähes neljän kilometrin verran ylämäkeen. Huipulla vastaan tulee tauolla oleva vietnamilainen pyöräilyporukka, jonka kanssa istun hetkeksi vaihtamaan kuulumisia. Tämä onkin oikeastaan ensimmäinen pyöräily kohtaaminen koko reissulla. Ilmeisesti pyörämatkailijat eivät ole kovin tuttu näky paikallisillekkaan, koska joka toinen seurueesta haluaa ottaa kuvan kanssani. Ystävällisesti tarjoavat myös kylmät juotavat ennen kuin heilutamme hyvästit ja jatkamme vastakkaisiin suuntiin.

Sieltä menis reitti tunnelia pitkin vuoren läpi, mutta eipä päästetty polkijaa sinne. 


Vallan mainioita maisemia oli taas tarjolla.

Tämän traktorin renkaat ei puhkea… oisko riisipellolle optimoitu?

Päivästä tulee loppujen lopuksi pisin matka tähänastisista, ja viiden päivän puurtamisen tuntuvat jaloissa. Pääsen kuitenkin perille Nha Trangiin neljän maissa. Päivän kilometrit: 127. Pari välipäivää on nyt ansaittu!



Lähetä kommentti

0 Kommentit